Kalla mig Herr Hörning, tack!

Snart smäller det! Jag är redo! Redo att axla manteln som en äkta, mogen man. Jag har väntat på den här dagen i 40 år. Snart är den här... Både spännande och läskigt. Jag har alltid hoppats att jag skulle klara mig helskinnad till den här dagen. Jag klarade mig inte helt helskinnad (smittkoppsärret har vanställt mitt annars så välskapade yttre) men jag kan åtminstone fortfarande gå. Inte alltid rakt men ändå...

Det ska bli skönt att äntligen kunna vara ärlig mot omvärlden. När man passerar 40-strecket är det plötsligt ingen som kan komma åt en längre. Man är untouchable.

* Jag kan slänga tupén utan att någon vågar kommentera det för vid 40 är det ok att vara flintskallig.

* Jag kan komma undan med att titta på Antikrundan.

* Jag kan spela Bingolotto utan att behöva klaga på vilken bluff det är för att hålla uppe skenet av att jag är hipp och har koll.

* Jag kan gå runt i nätbrynja och ändå få ligga.

* Jag kan berätta vitt och brett om eventuella potensproblem och folk kommer bara nicka förstående istället för att skratta och doppa mitt huvud i toalettstolen (Damn you, Klas Broberg, 9C, 18/2-1986, jag har fortfarande lock på vänster öra och det var inte ens något fel, visade det sig sen, jag hade bara svullna körtlar i ljumsken)

* Jag kan äntligen kräva att folk tilltalar mig med Herr Hörning.

Jag, Dan... Jag menar HERR Hörning! är redo att för den stora 40-årsdagen. Jag funderar på temat 'Mognad'... ICA-kort, labradorer och fallfrukt... Spånar vidare. Jag hör av mig då jag har bestämt mig. Eller ifall jag glömmer vad jag sist pratade om...




Kommentarer
Postat av: cia

Ja, snart... Nu är det bara två månader kvar. Men tiden går ju fort... Du blir ju redan 40 för guds skull!!! s Jag ser fram emot framtida inlägg, HERR Hörning.

2010-01-15 @ 15:45:58
Postat av: Anonym

Ja jädrar vad mycket du kommer komma undan med nu helt plötsligt...eller kommer du verkligen det?;)

2010-02-14 @ 16:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0