Man är inte äldre än vad man gör sig...

Jag har tänkt... Det gjorde lite ont men till slut kom jag fram till en sak.
Det här med ålder... Jag fyller visserligen 40 men jag ser ju faktiskt inte ut att vara äldre än 25 (och då är jag hård mot mig själv). Jag kanske skulle försöka ta en sista tur ute 'i svängen'. Inte så där pinsamt som andra medelålders män gör. Jag står över det här med röd cab, spray-on-hair och en äckligt ung blondin hängandes vid armen. Mmm... ung blondin... NEJ, fokus!!!
I vilket fall som helst så tänkte jag göra det med stil. Blenda in med kidsen lixom. Jag har redan börjat. Idag tog jag på mig en tröja som det stod engelska svordomar på. Och jag har tuggat hubbabubba ända fram till lunch, sen fick jag ont i käken...
Jag undrar om inte temat på festen får bli 'Undomens Källa' istället. Vi dricker cola, lyssnar på New Kids on the Block (eller som kidsen säger NKOTB) och klär ut oss till saker som hör ungdomen till. Pierre (min PT) kommer kanske bli besviken men jag är såååå sugen på att köra på nåt av de här nya, coola grejerna som ungdomarna tycker är så fräcka just nu. Jag har t.o.m sammanställt en lista på saker ungdomar verka gilla:

* Latte
* Buffaloskor
* Skateboards
* Mobiltelefoner
* Bubbelgum
* Twilight (Go Team Jacob)
* Orlando Bloom
* Grillchips
* MSN

Kom gärna med tips på mer saker som kidsen gillar. Jag har visserligen rätt bra koll men man vet aldrig ifall man missat nåt viktigt.


Kommentarer
Postat av: cia

Dan, det är verkligen jättroligt att följa din blogg inför det stora partyt! :D Spännande att se hur allt fortlöper. Hm, tips...?! Jag är inte riktigt med i den svängen, så jag har inget tips, mer än att du borde vara inne på den här sidan http://ungdomar.se/

2010-01-20 @ 07:20:26
Postat av: Kim

En liten påminnelse bara. Du körde ungefär samma sak när du fyllde 35 och var nära att bli arresterad på ungdomsdiscot. Tips: Att hänga med kids under gymnasieåldern är fel på många olika plan.

Lämna Rolexen hemma så ser du direkt ut som 23.



//Kim

2010-01-21 @ 11:42:52
URL: http://www.ppm.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0